آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۴

چکیده

پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی ارتقای مدیریت بحران با تاکید بر نقش رسانه های اجتماعی در میان کارکنان نیروهای مسلح انجام گرفته است. روش پژوهش، کیفی می باشد که بر اساس روش تحلیل مضمون انجام گرفته است. جامعه آماری شامل افرادی است که در حوزه رسانه و مدیریت بحران هم خبرگی آکادمیک و هم خبرگی تجربی دارند که در نهایت ۱۷ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. بر اساس یافته های پژوهش، رسانه های اجتماعی در مدیریت بحران پنج کارکرد اصلی هدایت افکار عمومی، رصد و پایش محیط، آموزش، اطلاع رسانی و ایجاد همبستگی عمومی دارند. یافته های این پژوهش نشان می دهد که رسانه های اجتماعی می توانند در مدیریت بحران کشور نقش به سزایی داشته باشند و لذا به مسئولان نیروهای مسلح کشور توصیه می شود که با عمل بر اساس مدل ارائه شده به پیشبینی به موقع بحران، پیش گیری از آن و آمادگی برای مقابله با آن بپردازند.

Designing a Model of Crisis Management Improvement with Emphasis on the Role of Social Media (Case study: Armed Forces Personnel)

This study aims to design a model of crisis management improvement with emphasis on the role of social media among the personnel of the armed forces. In this qualitative (based on thematic analysis method) research, 17 people were selected from among both academic and practical experts in the field of media and crisis management. According to the findings, directing public opinion; monitoring the environment; education; informing and creating public solidarity are the five main functions of social media in crisis management. Findings reveal that social media can play a significant role in the country's crisis management; therefore, it is recommended to the officials of the Armed Forces to predict the crisis in time, prevent it and prepare to deal with it based on the presented model.

تبلیغات