آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۵

چکیده

پژوهش حاضر با روشی توصیفی – تحلیلی و با رویکرد اکتشافی آینده پژوهی در پی شناسایی مهم ترین پیشران هایی است که در آینده بر تحول اکوسیستم کارآفرینی مهمان نوازی و گردشگری شهرستان بندر انزلی اثرگذار خواهند بود. بدین منظور، ابتدا با استفاده از مصاحبه با 25 نفر از متخصصان و کارشناسان مسلط بر موضوع و منطقه مورد مطالعه به صورت هدفمند، 39 پیشران ها شناسایی و سپس با بهره گیری روش تحلیل ساختاری و نرم افزار میک مک، روابط و نحوه اثرگذاری و اثرپذیری آنها مشخص شد. نتایج نشان داد که از میان پیشران های شناسایی شده، مدیریت مقصد، توجه به ظرفیت طبقه خلاق، تسهیلگری نهادها در توسعه فعالیت های کارآفرینی مهمان نوازی و گردشگری و توجه به سه ضلع گردشگری، بنادر و دریانوردی و صید و شیلات به طور همزمان از اثرگذارترین پیشران ها و همراستایی با تقاضا، تدوین برند متناسب با ظرفیت های گردشگری انزلی، تحول ذهنی مردم و مدیران حول محور گردشگری و توجه به حس مکانی و تئوری پنجره شکسته از اثرپذیرترین پیشران ها در تحول آتی اکوسیستم کارآفرینی مهمان نوازی و گردشگری انزلی می باشند. در انتها پیشنهادهایی جهت توسعه آینده انزلی و خلق تصویری مطلوب از آن بر اساس پیشران های موثر ارائه شد.

Explaining driving factors affecting the development of the hospitality and tourism entrepreneurship ecosystem (Case study: Bandar Anzali city)

The present study with a descriptive - analytical approach and with the future studies approach is seeking to identify the most important factors that will affect the modification of the hospitality and tourism entrepreneurial ecosystem of Bandar Anzali in the future. According to results, in this study, experts initially defined 39 variables to be considered in the analysis, these 39 variables were detected as primary variables and were analyzed by Micmac software. Study results showed that, destination management, attention to the capacity of the creative class, facilitation of institutions in the development of the entrepreneurial activity of hospitality and tourism entrepreneurship, and attention to the three sides of tourism, ports and maritime fisheries at the same time, have the most effective ranks in driving factors and also alignment with demand, brand management based on Anzali tourism capacities, the mental modification of people and managers around the tourism axis and respect to the sense of place and the broken window theory are dependent or output in the future development of the hospitality and tourism Entrepreneurial Ecosystem of Bandar Anzali

تبلیغات