آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۴

چکیده

پژوهش حاضر باهدف ارائه مدل مفهومی یادگیری دیجیتالی انجام شده است. به منظور انجام پژوهش حاضر از رویکرد کیفی و روش فراترکیب استفاده گردید. هدف از فراترکیب استخراج درک جدیدی از مقایسه و ترکیب یافته های مطالعات متعدد است. جامعه پژوهش شامل کلیه مقاله ها، کتاب ها، گزارش های کاری و انتشارات دانشگاه ها به تعداد بیش از 3000 بوده که از این میان 60 سند بر اساس روش هفت مرحله ای سندلوسکی و باروسو انتخاب و تحلیل شد. به منظور تحلیل داده ها از کدگذاری باز و محوری استفاده شد. نتایج حکایت از شناسایی 11 مؤلفه کلیدی برای تدوین مدل یادگیری دیجیتالی بوده است. این مؤلفه ها عبارت اند از آمادگی دیجیتالی استاد، آمادگی دیجیتالی دانشجو، مدیریت دانش دیجیتالی، پشتیبانی دیجیتالی، کیفیت دیجیتالی، مدیریت دیجیتالی، تعاملات دیجیتالی، فناوری دیجیتالی، ارزیابی دیجیتالی، آموزش و تدریس دیجیتالی و محتوای دیجیتالی بوده است. برای هر یک از این مؤلفه ها اجزا و عناصر مشخصی شناسایی شده است و نهایتاً این که متناسب با این مؤلفه ها، پیشنهادهایی ارائه شده است.

Presenting a Conceptual Model of Digital Learning in the Higher Education System: Qualitative Research

The present study was conducted to present a conceptual model of digital learning. In order to conduct the present study, a qualitative approach and a meta-synthesis method were used. The purpose of the Meta synthesis is to extract a new understanding by comparing and combining the findings of multiple studies. The research population included all articles, books, work reports and university publications in more than 3000, from which 60 documents were selected and analyzed. This method is based on Sandelowski& Barros,with seven steps. Open and axial coding were used to analyze the data. The results indicate the identification of 11 key components for developing a digital learning model. These components include professor digital readiness, student digital readiness, digital knowledge management, Digital support, Digital quality, Digital management, Digital interactions, Digital technology, Digital evaluation, Digital teaching and learning, and Digital content. Specific components and elements have been identified for each of these components, and finally, suggestions have been made in accordance with these components.

تبلیغات