آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۵

چکیده

با توجه به اهمیت ارتقاء کسب وکارهای گردشگری به عنوان یکی از آسیب دیده ترین بخش های اقتصادی در اثر بحران پاندمی کرونا در سطح جهان، مطالعه حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی راهکارهای ارتقاء کسب وکارهای گردشگری و مهمان نوازی در پساکرونا طراحی و اجرا گردید. پژوهش حاضر از نظر هدف پژوهشی کاربردی است که در دسته پژوهش های آمیخته قرار می گیرد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها با استفاده از روش بررسی نظام مند ادبیات در بخش کیفی نشان می دهد که راهکارهای ارتقاء کسب وکارهای گردشگری و مهمان نوازی در پساکرونا می توانند در 4 راهکار اصلی و 17 راهکار اصلی مورد توجه قرار گیرند. همچنین مراجعه به تحلیل ها در بخش کمی با استفاده از تحلیل آر- سوارا نشان می دهد مهمترین راهکارهای ارتقاء کسب وکارهای گردشگری از دیدگاه خبرگان و فعالین این صنعت عبارت اند از راهکارهای اجرایی، راهکارهای بازاریابی، راهکارهای حمایتی و راهکارهای منابع انسانی.

Identify and prioritize strategies for promoting tourism and hospitality businesses in post- COVID-19

Given the importance of promoting tourism businesses as one of the most affected economic sectors due to the Coronavirus pandemic crisis worldwide, The present study was designed and conducted to identify and prioritize strategies to promote tourism and hospitality businesses in Post- COVID-19. The results of data analysis in this mixed study show that the strategies for promoting tourism and hospitality businesses in Post- COVID-19can be considered in 4 main strategies and 17 sub- strategies. The results also show that these strategies are important in terms of executive strategies, marketing strategies, support strategies and human resources strategies, respectively. The results can provide practical guidance for managers, activists and planners of the tourism industry in the public and private sectors. In this regard, managers and policy makers of the tourism industry in the public and private sectors are recommended to Considering strategies priorities provided in this research when planning to upgrade and rehabilitate activities and processes in the tourism and hospitality industry.

تبلیغات