نتنوگرافی رویکرد جدیدی در عرصه شبکه های اجتماعی و فضای ارتباطات اینترنتی است که پیشنهادها و نظرهای مشتریان را در قالب کامنت بررسی می کند. استفاده از تکنیک های کمی برای تحلیل، کشف معنا و شناسایی سیگنال های مربوط به نظرهای ناقص کاربران برای مدیران بسیار حیاتی است. در این تحقیق ابتدا با استفاده از روش گراندد تئوری، بار معنایی و معیارهای مهم در کامنت های کاربران سایت خرید اینترنتی گوشی تلفن همراه شناسایی شد، سپس بر اساس تصمیم گیری مبتنی بر روابط اولویت فازی با اطلاعات ناقص، ارزش گذاری معیارها با بهره مندی از خبرگان صورت گرفت. تحلیل محتوای کامنت کاربران نشان داد شش ویژگی قیمت، زیبایی، سرعت پردازش، کیفیت صفحه نمایش، باتری و دوربین برای کاربران اهمیت دارد و ازمیان این ویژگی ها براساس روابط فازی با رویکرد ناقص، ویژگی زیبایی گوشی همراه با ارزش 27563/0 بیشترین اهمیت را برای کاربران دارد.