آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۳

چکیده

 پژوهش با هدف بررسی سودمندی ادراک شده، فرسودگی تحصیلی و امید به آینده به منظور فهمیدن رابطه آنها با انگیزش تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر انجام شد. جامعه آماری ؛ تمام دانشجویان شاغل به تحصیل کهبا روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای 536 نفر از آنها در نمونه قرار گرفتند . از پرسشنامه های انگیزش تحصیلی"AMS" (1992)، سودمندی ادراک شده، فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران (1997) و مقیاس امید اسنایدر(1991) استفاده شد. یافته ها نشان داد بین متغیرهای سودمندی ادراک شده و امید به آینده با انگیزش تحصیلی رابطه مثبت وجود دارد، و بین فرسودگی تحصیلی و انگیزش تحصیلی رابطه منفی بود. نتیجه آنکه بهتر است به مولفه های سودمندی ادراک شده، فرسودگی تحصیلی و امید به آینده به عنوان تعدادی از متغیرهای پیش بینی کننده انگیزش تحصیلی دانشجویان در محیط های آموزشی توجه بیشتری مبذول گردد.

تبلیغات