آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۳

چکیده

امروزه مدیریت عملکرد در شرکت های کوچک و متوسط در قالب ارزیابی عملکرد و به شکل غیررسمی انجام شده و اغلب با هدف نظارت و کنترل صورت می گیرد و این در حالی است که مدیریت عملکرد کلیدی ترین اقدامی است که می تواند دانش، مهارت و قابلیت های کارکنان را بهبود بخشیده و ماندگاری نیروی کار کیفی را افزایش دهد. هدف از این پژوهش زمینه سازی و ارایه راه کارهای عملی برای طراحی سیستم مدیریت عملکرد بومی به منظور ارتقای کارآیی کارکنان و اثربخشی در شرکت های کوچک و متوسط ایران، به خصوص شرکت های فعال در بازار سرمایه است. روش پژوهش کیفی، مبتنی بر تحلیل تِم، با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته و در شرکت تامین سرمایه امین انجام گرفته است. نمونه گیری به روش نظری و با به کارگیری فن گلوله برفی انجام گرفته است که بر مبنای آن، 12مصاحبه از سطوح معاونت تا کارشناسی شرکت مورد مطالعه، صورت پذیرفته است. یافته های پژوهش شامل 100 تم فرعی است که در قالب 9 تِم اصلی دسته بندی شده ا ند؛ مهم ترین و بیشترین کدهای فرعی مربوط به چالش های شناسایی شده در قالب تِم های «شاخص و معیار»، «توجیه نبودن ارزیابان» و «عدالت و سلیقه» است.

تبلیغات