در این مقاله سعی بر این است كه با اولویت بندی و انتخاب تركیبی از ابزارهای ارتباطات بازاریابی، ضمن تقویت جایگاه برند و افزایش عملكرد مالی شركت از لحاظ حجم فروش و سهم بازار، به تحقق اهداف بنگاه كمك کند. در تحقیقات گذشته به موضوع اولویت بندی و انتخاب بهینه ابزارهای ارتباطی تأكید شده ولی به اثر آن بر روی شاخص های كمی مانند حجم فروش و سهم بازار و ارتقاء و تقویت برند شركت كه در نتیجه باعث افزایش سودآوری شركت خواهد شد، اشاره ای نشده است. لذا در این مدل سعی شده اثر متغیّرهای بررسی شده بر روی تقویت ذهنی برند و عملكرد مالی شركت نیز سنجیده شود. این مقاله از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت گردآوری داده های موردنظر در زمره مقالات توصیفی به-شمار می آید. جامعه آماری مشتریان محصولات شركت خودروسازی زامیاد بوده كه بر اساس فورمول کوکران تعداد نمونه 357 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند، بنابراین جامعه آماری نامحدود می باشد. ابزار گردآوری داده ها، پرسش نامه استاندارد بوده است. روایی و پایایی پرسش نامه تأیید شده است. جهت بررسی و آزمون فرضیه ها از نرم افزارهای لیزرل استفاده شده است. نتایج مقاله حاضر نشان داد بكارگیری ارتباطات بازاریابی یكپارچه می تواند بر تصویر ذهنی برند شركت تأثیر مثبت و معناداری داشته باشد. پس از انجام این تحقیق و اعلام نتایج و پیشنهادات و راهكارهای ارائه شده به واحدهای مربوطه، ضرورت بكارگیری ارتباطات بازاریابی یكپارچه و هم چنین تدوین برنامه ارتباطات بازاریابی به طور جدی تر مورد توجه مسئولان ذی ربط قرار گیرد.