آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۵

چکیده

پیشرفت سریع فناوری های اطلاعاتی منجر به ایجاد تغییرات اساسی در راهبردهای آموزشی و استفاده از روش های جدیدتر مانند سامانه های آموزش الکترونیکی شده و آن را به ابزار تعلیمی مهمی تبدیل کرده است، به طوریکه سازمان ها استفاده از این سامانه ها را جزو برنامه-های آموزشی خود قرار داده اند. پژوهش حاضر درصدد است تا با ارزیابی خدمات سامانه آموزش الکترونیکی شرکت مس ایران به تحلیل نتایج به دست آمده در رضایتمندی کاربران بپردازد. بدین منظور از روش تحقیق توصیفی-همبستگی و از پرسشنامه محقق ساخته برای گردآوری اطلاعات استفاده شد. روایی پرسشنامه با استفاده از دو روش روایی محتوا و روایی سازه و پایایی پرسشنامه توسط آلفای کرانباخ ارزیابی شد که نتایج بیانگر تأیید پرسشنامه می باشد.جامعه آماری شامل مدیران و کارکنان شرکت بود که در سال های 1401-1400 حداقل یک بار از خدمات سامانه آموزش الکترونیکی استفاده نموده اند. برای بررسی ابعاد متغیرهای پژوهش از آزمون تی استودنت و برای ارزیابی روایی سازه از روش تحلیل عاملی تأییدی و برای آزمون فرضیه های مطرح شده در پژوهش از روش مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج بیانگر آن است که دو متغیر کیفیت فنی سامانه و کیفیت خدمات دهی سامانه آموزش الکترونیکی به همراه ابعاد آن اثرات مثبت و معناداری بر رضایتمندی کاربران داشته است.

Evaluating the service quality of e-learning systems and its impact on learners' satisfaction, case study: Iran's National Copper Industries Company

The emergence and rapid development of information and communication technologies has led to fundamental changes in educational strategies and the use of newer methods such as e-learning systems and has turned it into an important educational tool, so that many organizations use these systems as a main component. They have put their plans. The current research is trying to analyse the results obtained in the level of user satisfaction by evaluating the services of the electronic education system of the National Copper Industries Company of Iran. For this purpose, the descriptive-correlation research method was used to conduct the research and the researcher-made questionnaire was used to collect the information. The validity of the questionnaire was evaluated using two methods of content validity and construct validity and the reliability of the questionnaire was evaluated by Chronbach’s alpha, and the results indicate the confirmation of the questionnaire. have used electronic Student's t-test was used to examine the dimensions of the research variables, confirmatory factor analysis was used to evaluate construct validity, and structural equation model was used to test the hypotheses raised in the research.

تبلیغات