آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۰

چکیده

شبکه های اجتماعی، شکل اجتماعی نوینی از ارتباطات را به وجود آورده است که در عین توده ای بودن، به صورت انفرادی تولید و دریافت گردیده و تأثیرگذار است. با وجود ارتباط وثیق و عمیق بین تولید کننده پیام و دریافت کننده(مخاطب) آن در شبکه های اجتماعی، چارچوب و الگوی خاص و مشخصی برای تحلیل و تبیین رابطه میان این دو وجود ندارد؛ از این رو، پژوهش حاضر با طرح این پرسش که چه ارتباطی میان شبکه های اجتماعی و استراتژی رسانه ای وجود دارد، تلاش کرده است تا ضمن ارائه یک الگوی تحلیلی در این زمینه، چارچوب روش شناختی مشخصی را برای شناخت و تحلیل شبکه های اجتماعی و کارکرد آن در رسانه ارائه نماید. فرضیه اصلی پژوهش حاضر این است که شبکه های اجتماعی، یک بازیگر ورودی و نهاده نظام راهبری و تدوین استراتژی رسانه ای آن محسوب می شود. این ورودی در فرآیند ادراک محیطی و دریافتی که تصمیم سازان از داده های شبکه های اجتماعی دارند، پردازش شده و خروجی آن با نگاه به جهت ساز های راهبردی و در قالب روند ها و پیامدهای شناخته شد ه ای همچون استراتژی رسانه ای بروز و ظهور می یابد. 

The pattern of recognition and analysis of social networks with emphasis on media function

Social networks have created a new social form of communication which, while being mass, is produced and received individually and is influential. Despite the close and deep relationship between the producer of the message and the receiver (addressee) in social networks, there is no specific and specific framework and model to analyze and explain the relationship between the two; Hence, the present research by raising the question of what is the relationship between social networks and media strategy, has tried to provide an analytical model in this field and a specific methodological framework for recognizing and analyzing social networks. and present its function in the media. The main hypothesis of the current research is that social networks are an input actor and input of the management system and formulation of its media strategy. This input is processed in the process of environmental perception and the perception that decision makers have of social network data, and its output emerges by looking at strategic directions and in the form of well-known trends and consequences such as media strategy.

تبلیغات