آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۲

چکیده

مقدمه: هدف اصلی این پژوهش، طراحی مدل پیامدهای جهانی شدن برند لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش پژوهش: برای دستیابی به هدف تعیین شده و با توجه به تخصصی بودن موضوع پژوهش، مطالعه کیفی با استفاده از انجام مصاحبه های عمیق با نخبگان این موضوع مورد استفاده قرار گرفت. انجام مصاحبه ها به صورت هدفمند و به شیوه گلوله برفی ادامه یافت و در نهایت 20 نفر (18 نفر ایرانی و 2 نفر خارجی) مورد مصاحبه قرار گرفتند. سرانجام، داده های حاصل از مصاحبه ها به روش داده بنیاد و از طریق سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: پیامدهای شناسایی شده با توجه به شرایط درونی و بیرونی و راهبردی جهانی شدن برند لیگ برتر فوتبال ایران بیانگر 5 حیطه اصلی و 32 مقوله بودند. این حیطه ها شامل: توسعه سیاسی، اقتصادی، حقوقی، ساختاری و فرهنگی- اجتماعی بودند. نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش مبنی بر پیامدهای مثبت جهانی شدن برند لیگ برتر فوتبال ایران، ضروری است مدیران و دست اندرکاران فوتبال کشور با همسوئی نگرشی- رفتاری، بستر سازی لازم جهت حرکت در مسیر جهانی شدن را فراهم آورند.

Modeling the Outcomes of Brand Globalization of the Iranian Football Pro-League

Introduction: The main objective of this research was to study the outcomes of brand globalization of the Iranian football pro-league. Methods: In order to achieve the goal and according to the specialty of the subject, qualitative study was used by conducting in-depth interviews with the experts of this subject. The interviews were conducted using snowballing technique and ultimately 20 people (18 Iranian people and 2 foreigners) were interviewed. Finally, the data obtained from the interviews were analyzed by grounded theory method through three stages open, axial, and selective coding.   Results: The consequences identified according to the internal and external conditions and the strategic globalization of the brand of Iran's premier football league showed 5 main areas and 32 categories. These areas included: political, economic, legal, structural and cultural-social development. Conclusion: According to the research findings of the positive outcomes of brand globalization of the Iranian football pro-league, it is necessary for the country’s football managers as well as practitioners to provide the required conditions and platforms to move on the path to globalization.

تبلیغات