آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۲

چکیده

مقدمه: هدف از این تحقیق بررسی عوامل مؤثر بر رفتار خرید مصرف کنندگان محصولات ورزشی در رسانه های اجتماعی است. روش پژوهش: روش تحقیق به شکل آمیخته انجام گرفته است. تجزیه وتحلیل اطلاعات در بخش کیفی با استفاده از روش مصاحبه نیمه ساختاریافته با 48 نفر از استادان رشته تربیت بدنی که به روش هدفمند انتخاب شدند، انجام گرفت. در بخش کمی با طراحی پرسشنامه و پس از تأیید روایی و پایایی از دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه های شهر اهواز (349) که محصولات ورزشی را از رسانه های اجتماعی خریداری می کردند و در زمینه رسانه های اجتماعی فعال بودند، برای تکمیل استفاده شد. در بخش کیفی برای تجزیه وتحلیل از روش دلفی استفاده شد و در بخش کمی با استفاده از نرم افزارهای SPSS16 وAMOS و از طریق مدل معادلات ساختاری به تجزیه وتحلیل داده ها پرداخته شد. یافته ها: نتایج نشان داد شبکه های اجتماعی بر متغیرهای فنی و متغیرهای فرهنگی اجتماعی تأثیر می گذارند. جنبه های مختلف رفتاری بر متغیرهای فنی و اجتماعی تأثیرگذار است. همچنین شبکه های اجتماعی بر جنبه های مختلف رفتاری تأثیر معناداری دارد. نتیجه گیری: به طور کلی به توجه به تحقیق انجام گرفته، به کارگیری رسانه های اجتماعی تأثیر معناداری بر جنبه های مختلف رفتار مصرف کننده دارد و نقش حیاتی در بازاریابی و وفاداری به برند ایفا می کند. 

Investigation to Affecting Factors on Purchasing Behavior of Consumers of Sports Products through Social Media

Introduction: The purpose of this study was to investigate the affecting factors on purchasing behavior of consumers of sports products through social media. Methods: The research method included two parts of quantitative and qualitative approachs. In the quantitative part, the required data were collected through semi-structured interviews from 48 sport teachers and experts. In the qualtative part, by designing a researcher made questionnaire and after confirming its validity and reliability, the physical education students (349 people) who share sports products in social media were asked to complete. The data were analyzed using Delphi method, SPSS version 16 and AMOS softwares. Results: The results showed that social networks affect technical and socio-cultural variables. Also, different aspects of behavioral aspects affect technical and cultural variables also social networks. Conclusion: According to the findings, social media have significant effects on various aspects of consumer behavior and play key roles in marketing and brand loyalty, and it is suggested that managers of organizations use this way as an important part of their marketing.

تبلیغات