این پژوهش به منظور بررسی تأثیر سکون زدگی شغلی کارکنان بر اینرسی سازمانی در آموزش و پرورش مرند می باشد. برای انجام این پژوهش سکون زدگی شغلی کارکنان بر اساس نظریه بار دویک(۲۰۱۴) در سه بعد؛ یک. ع دم ارتق اء و رش د س ازمانی: مش خص ن ب ودن مس یر ارتق اء ش غلی کارکنان. دو فقدان یادگیری: عموما کارهای با تن وع پ ایین و دارای محتوای خسته و کسل کننده در ای ن دس ته ق رار دارن د. سه. عدم احساس ل ذت و روزمرگ ی: وقت ی زن دگی شخص ی به طورکلی تغییرات چندی نداشته باشد ف رد دچ ار روزمرگ ی م ی ش ود و اینرسی سازمانی براساس نظریه گودکین و آلکورن (۲۰۰۸) تعریف و در این راستا یک فریضه اصلی تنظیم گردیده است. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان آموزش و پرورش مرند می باشد. حجم نمونه آماری با استفاده از رابطه کوکران ۳۵۹ نفر برآورد و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده انتخاب شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات دو پرسش نامه؛ پرسشنامه سکون زدگی شغلی باردویک (۲۰۰۴) و پرسش نامه اینرسی سازمانی گودکین و آلکورن (۲۰۰۸) گودکین و آلکورن (۲۰۰۸) می باشد که پس از سنجش روایی و پایایی و اطمینان از آن در اختیار نمونه آماری قرار گرفت. برای تجزیه وتحلیل داده های آماری از روش های آماری توصیفی و استنباطی استفاده شده است. بدین ترتیب که برای تلخیص، طبقه بندی و توصیف داده های آماری از روش آمار توصیفی و در سطح استنباطی برای آزمون فرضیات تحقیق از آزمون های کلموگروف – اسمیرنف، r پیرسون و رگرسیون با نرم افزار spss استفاده گردیده است. نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که بین سکون زدگی شغلی کارکنان و ابعاد آن با اینرسی سازمانی در آموزش و پرورش مرند رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد همچنین نتایج آزمون رگرسیون نشان داد که سکون زدگی شغلی کارکنان و ابعاد آن بر عدم ارتقا و رشد شادمانی و فقدان یادگیری و عدم احساس لذت شغلی بر اینرسی سازمانی در آموزش و پرورش مرند مؤثر است.