آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۰

چکیده

هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین ساختار قوانین برندینگ در کالاهای ورزشی و سطح رضایت مشتریان است. جامعه آماری شامل هشتصدوپنجاه نفر از کلیه دانشجویان رشته تربیت بدنی در مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های شهر مشهد است که براساس جدول مورگان به طور تصادفی تع داد دویست و پنجاه و شش نفر برای نمونه تحقیق انتخاب شده اند. برای دست یابی به اهداف از  پرسشنامه محقق ساخته در زمینه ساختار قوانین برندینگ و برای سنجش سطح رضایت مندی مشتریان از پرسشنامه ای که قبلا در پژوهش بنسردی، 1389(طراحی استراتژی توسعه ورزش همگانی و رضایت شهروندان استان لرستان) استفاده شده است، بهره بردیم. روایی هردوپرسشنامه به تایید متخصصان و اساتید تربیت بدنی رسید و پایایی آنها بر روی پنجاه نفر آزمودنی و با استفاده از روش کرونباخ محاسبه و به ترتیب 0/81 و 0/85 به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از روش های آماری توصیفی و استنباطی ازجمله کولموگروف اسمیرنف و آزمون ضریب همبستگی پیرسون با کمک نرم افزار (اس پی اس اس  18) و (لیزرل 11) انجام شد. یافته های تحقیق نشان می دهد که بین ساختار قوانین برندینگ در کالاهای ورزشی و سطح رضایت مشتریان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

تبلیغات