از آنجا که کارکرد بهینه بانک ها، تأثیر بسزایی در توسعه اقتصادی کشور دارد، ایجاد بستر های لازم در جهت ارتقای کیفی و کمی عملکرد بانک ها در سایه رقابتی سالم، می تواند نقش شایان توجهی در دستیابی به اهداف داشته باشد. بنابراین یکی از روش هایی که به شعبه های بانک ها در راستای شناسایی جایگاه رقابتی و کیفیت عملکرد کمک می کند، سنجش عملکرد آنها از ابعاد گوناگون و رتبه بندی آنهاست. روش این پژوهش از دید هدف، کاربردی توسعه ای و از نظر داده، توصیفی است. در پژوهش پیش رو سیستم پشتیبان تصمیمی بر اساس روش پرامیتی دو، برای رتبه بندی شعبه های بانک تجارت طراحی شده است. خروجی این سیستم، رتبه اختصاص داده شده به هر شعبه در مقایسه با شعبه های دیگر است که شعبه ها را با توجه به فهرست کاملی از شاخص های ارزیابی عملکرد، شامل شاخص های کمی و کیفی رتبه بندی می کند و در نهایت، امکان تجزیه وتحلیل حساسیت مفیدی را برای تصمیم گیرندگان فراهم می آورد.