با بررسی منابع قدیمی مربوط به نظام تعلیم وتربیت، درمی یابیم که در نظام تعلیم وتربیت سنتی، معلّم فقط محتوا را انتقال می دهد و دانش آموزان نیز آن محتوا را حفظ می کنند . این نوع آموزش در بیشتر مواقع با تنبیه بدنی و همچنین خشونت همراه بوده است و موجب شرطی شدن دانش اموز می شود. یکی از رویکردهای نوین در حوزه تعلیم وتربیت، رویکرد ساختن گرایی/سازنده گرایی است. طبق این رویکرد، معلّم، نقش راهنما و هدایتگر را داشته و دانش آموز را هدایت می کند تا خود به ساخت دانش و تجربیات خویش بپردازد. طبق این دیدگاه، معلّم تنها رهبر اصلی و اقتدارگرای کلاس نیست، بلکه دانش آموزان نیز در نوشتن برنامه ها به معلّم کمک می کنند و تفاوت های فردی دانش آموزان مورد توجه قرار می گیرد. در این پژوهش هدف تقویت کرد ن قواعد عربی وکمک گر فتن از والدین برای حل مشکل وضعف در خواندن واستفاده از روش اکتشافی و استفاده از فلش کارتها بوده که باعث تقویت زبان عربی و علاقمند سازی دانش اموزان به این زبان شده است.