جنبش های تحریم اغلب یکی از مؤثرترین روش های ضد مصرف در برابر شرکت هایی است که درگیر فعالیت های غیر اخلاقی و نامشروع هستند. در دنیای پیوسته در حال تغییر و به طور فزاینده جهانی، ادیان هنوز نقش مهمی در تأثیر بر رفتار مصرف کننده ایفا می کنند. با توجه به فعالیتهای کشور عربستان در راستای بی ثباتی منطقه خاورمیانه، ارتباط با اسرائیل و ناسازگاری در رابطه با ایران؛ هدف این مقاله، ایجاد الگویی مفهومی است تا ارتباط بین ادراک از کشور مبدأ محصول، عقاید مذهبی و قصد تحریم مصرف کنندگان نسبت به محصولات تولیدی کشور عربستان با برند رانی را بررسی کند. جامعه آماری پژوهش شامل دانشجویان علاقمند به مصرف مستمر محصولات با برند رانی در دانشگاه شهید باهنر کرمان است که 290 نفر از آنها با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه و روش تحلیل داده ها، تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Lisrel می باشد. نتایج نشان داد ادراک از کشور مبدأ بر خصومت مذهبی مشتری و خصومت مذهبی بر مشارکت در کارزار تحریم و قضاوت محصول تأثیر معناداری دارد. در انتها شواهد حاکی از وجود ارتباط بین شرکت در کارزار تحریم با تحریم برند، علی رغم عدم مشاهده ارتباط بین قضاوت درباره محصول با تحریم می باشد.