آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۴

چکیده

پژوهش حاضر به شناسایی چالش هاو فرصت های کاربرد فاوا درمدارس هوشمند می پردازدکه هدف اصلی آن ارائه یک سری تغییرات درمدارس هوشمند و انطباق آن باتوانایی دانش آموزان است.جامعه پژوهش مدارس هوشمند از مناطق مختلف شهرتهران درمقطع متوسطه دوره اول ودوم انتخاب شده اند. این پژوهش درچهارچوب رویکردکیفی وبا استفاده ازروش تحقیق مردم نگاری آموزشی صورت گرفته و ابزارجمع-آوری داده ها، مشاهده در مدارس هوشمند مورد تحقیق ومصاحبه های نیمه ساختاریافته بوده است.به منظوردستیابی به داده های موردنظر، تعداد 19 نفردبیران و 3 نفرمسئول سایت و 2 نفرمعاون انتخاب شده-اند.داده های حاصل باروش تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل مضمون مقوله ایی که برای توصیف و توضیح پدیده تحت بررسی بکاررفته اندکه منطبق باقوانین و دستورالعمل ها وآئین نامه و سیاست های فاوا صادرشده ازآموزش وپرورش است.دومقوله اصلی هرکدام باسه مقوله فرعی ودرنهایت با 12 زیرمقوله طبقه بندی شده-اند: 3 زیرمقوله ازفرصت ها،4 و 5زیرمقوله ازچالش هااست.فرصت ها شامل:مدیریت و نظارت برمدارس هوشمند، تولیدالگوهای مناسب ارزشیابی برخط.چالش ها شامل:مستندسازی، پیچیدگی، ضعف دراجزای مدرسه هوشمنداست.درپایان نتایج یافته ها با کدگذاری، مقولات تشکیل شده وتفکیک شده براساس تحلیل مضمونی بصورت جدولی بسط داده شده است؛ که نتایج استخراج شده انعکاس نسبتاصحیحی ازدیدگاه ها و نظرات معلمان است.

تبلیغات