مطالعات مختلف نشان داده اند هنگامی که پیامک های تبلیغاتی، مرتبط با خواسته های مشترک باشند؛ احتمال پذیرش آن ها بیشتر است. با توجه به دسترسی اپراتورهای تلفن همراه به بخشی از اطلاعات مشترکان، بهترین گزینه برای ایجاد یک پایگاه داده از اطلاعات آنها و استفاده از آن جهت متناسب سازی پیامک های تبلیغاتی با نیازها و علائق مشترکان هستند. با درنظرگرفتن این مساله، پژوهش حاضر به دنبال شناخت عواملی است که بر تمایل مشترک تلفن همراه به ارائه اطلاعات شخصی جهت تشکیل این پایگاه داده تاثیرگذارند. تجزیه و تحلیل داده های حاصل از یک نمونه 392 نفری از مشترکان تلفن همراه، که با استفاده از پرسشنامه جمع آوری و با استفاده از معادلات ساختاری و آنالیز واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت، نشان می دهد نگرش، هنجار ذهنی، اعتماد متصوّر و کنترل روی ارائه اطلاعات، بر تمایل مشترکان به ارائه اطلاعات تاثیرگذارند. همچنین نگرش، تحت تاثیر ریسک و فایده متصور از ارائه اطلاعات است؛ و اعتماد متصور، تحت تاثیر اعتمادی است که مشترک تلفن همراه به محیط نهادی این رسانه و قوانین ناظر بر آن دارد. علاوه بر این نتایج نشان داد تاثیر ارائه مشوق هایی مثل تخفیف در هزینه های مکالمات، بر تمایل مشترک، به وسیله حساسیت اطلاعات درخواستی و میزان کنترل فراهم شده روی ارائه اطلاعات، تعدیل می شود. یافته های پژوهش حاضر می تواند به اپراتورهای تلفن همراه در پیاده سازی طرح پیامک دهی مبتنی بر پایگاه داده کمک کند.