آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۷

چکیده

هدف از این تحقیق توسعه یک مدل از شبکه های عصبی مصنوعی برای شناسایی ارتباط بین سرمایه اجتماعی و رضایت مشتری است. بدین منظور، ضمن مرور ادبیات و مفاهیم موجود در زمینه سرمایه اجتماعی و رضایت مشتری، عوامل مؤثر مورد مطالعه قرار گرفت. تحقیق حاضر بر پایه دو مجموعه داده متفاوت استوار است. اولین مجموعه داده ها از پاسخگویی 100 مدیر از شرکت هایی که در زمینه قطعه سازی خودرو در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند، جمع آوری شده است. حجم این نمونه با استفاده از جدول بارتلت بدست آمده است. برای گردآوری داده های سرمایه اجتماعی و ابعادش از پرسشنامه استفاده شده است. دومین مجموعه داده ا از پاسخ مشتریان به پرسشنامه هایی که با طیف 5 نقطه ای لیکرت(کاملاً موافق،...، کاملاً مخالف) طراحی شده اند، جمع آوری گردید. روش تحقیق از نوع همبستگی است. از ضریب همبستگی اسپیرمن و شبکه های عصبی مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. شبکه های عصبی چند لایه، با تابع آموزشی تانژانت هایپربولیک، آموزش داده شده با الگوریتم پیش خور برای ساخت مدل شناسایی بکار گرفته شده اند. آزمون سؤالات نشان داد که رابطه معنی داری بین سرمایه اجتماعی و رضایت مشتری وجود دارد.

تبلیغات