آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۴

چکیده

.پیشنهادیه ارزش به مشتری به عنوان یکی از عوامل کلیدی کسب مزیت پایدار رقابتی در دنیای بازار محور و مشتری مدار امروز می باشد و راهی است که یک شرکت را از رقبایش متمایز می کند و دلیلی که مشتریان از یک شرکت معین خرید می کنند را بیان می کند؛ بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع در پژوهش حاضر هدف « شناسایی عوامل موثر در شکل گیری پیشنهادیه ارزش مشتری در صنعت پوشاک » می باشد. در این تحقیق ابتدا از طریق مطالعه ادبیات تحقیق و نظر سنجی عوامل موثر در شکل گیری پیشنهادیه ارزش مشتری شناسایی شده سپس در فاز کمی با استفاده از پژوهش های میدانی هدف اصلی پژوهش محقق گردید. جهت دستیابی به اهداف پژوهش مشتریان گروه پوشاک پل به عنوان جامعه مورد هدف انتخاب شده است. روش نمونه گیری نیز در این پژوهش از نوع نمونه گیری تصادفی ساده می باشد که 384 نفر از مشتریان انتخاب و در نهایت تعداد 200 پرسشنامه جمع آوری شد.بر اساس مدل طراحی شده جهت تحلیل عوامل موثر بر پیشنهادیه ارزش ابعاد قیمت، مشارکت، قابلیت، دردسترس بودن، انتخاب و کیفیت ،مولفه های تاثیرگذار در شکل گیری پیشنهادیه ارزش مشتری می باشند و همچنین مشخص شدکه از میان ابعاد فرعی ،فقط سه بعد بیادماندنی بودن برند، بامعنا بودن برند و دوست داشتنی بودن برند تاثیری در شکل گیری پیشنهادیه ارزش مشتری ندارند. همچنین نتایج نشان می دهد که تفاوت معناداری بین هریک از ابعاد موثر بر پیشنهادیه ارزش مشتری از حیث میزان تاثیر وجود دارد. در این راستا ابعاد از حیث میزان تاثیر در سه دسته طبقه بندی شدند که قیمت، دردسترس بودن، وفاداری به برند، شناخت برند و خواست یا میل انتخاب محصول در طبقه اول، ابعاد قیمت، قابلیت، دردسترس بودن، شناخت برند و خواست یا میل انتخاب محصول در دسته دوم و مشارکت و کیفیت در گروه سوم قرار گرفتند. در پایان نیز در راستای ارتقا سطح پیشنهادیه ارزش مشتریان پیشنهاداتی ارائه گردید

متن

تبلیغات