مطالعات برنامه ریزی آموزشی
مطالعات برنامه ریزی آموزشی دوره 3 بهار و تابستان 1393 شماره 5 (مقاله علمی وزارت علوم)
مقالات
حوزه های تخصصی:
پژوهش حاضر با هدف ارزیابی نرخ بازده فردی آموزش در ایران برحسب جنسیت دانش آموختگان شاغل و نوع آموزش آنان صورت گرفته است. الگوی برآوردی تابع دریافتی مینسر است که با ساختار اجتماعی و اقتصادی خانوار ایرانی مطابقت داده شده است. داده های مورد استفاده در تحقیق، نتایج تحقیق ویژگی های اجتماعی و اقتصادی خانوار در سال 1381 است و جامعه ی آماری پژوهش، کلیه ی شاغلان سرپرست خانوار در سال مذکور است. در این مقاله نقش متغیر های سال تحصیل، تجربه، جنسیت، بخش اشتغال و نوع شغل به در آمد پرداخته شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که نرخ بازده آموزش دارندگان تحصیلات عالی، بیشتر از سایر افراد، برای شاغلان در بخش خصوصی بیشتر از شاغلان در بخش دولتی، برای کارفرمایان کمتر از غیرکارفرمایان و برای زنان بیشتر از مردان است. همچنین بازده آموزش برای رشته های مهندسی بیشتر از بازده آموزش برای رشته های علوم انسانی و علوم پایه است. نرخ بازده آموزش برای شاغلان سرپرست خانوار حدود 7/5 درصد برآورد شده است. همچنین هر سال تجربه حدود4/4 درصد به دریافتی شاغلان می افزاید.
بازاریابی در آموزش عالی: شناسایی معیارها و منابع اطلاعاتی در انتخاب دانشگاه(مقاله علمی وزارت علوم)
حوزه های تخصصی:
پیوند وثیق میان ارزشیابی و تصمیم گیری در الگوی سیپ: استفاده ی عملی ناصواب از الگوی سیپ، پیامد فهم نظری نادقیق آن(مقاله علمی وزارت علوم)
حوزه های تخصصی:
تبیین شاخص ها و بررسی کیفیت خدمات ارائه شده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر(مقاله علمی وزارت علوم)
حوزه های تخصصی:
تحولات جمعیت دانش آموزی در ایران با نگاهی به آینده(مقاله علمی وزارت علوم)
حوزه های تخصصی:
طراحی و اعتبارسنجی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت دانش آموزان مدارس متوسطه (مطالعه ی موردی: مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد)(مقاله علمی وزارت علوم)
حوزه های تخصصی:
مطالعه ترکیبی اثربخشی و کیفیت عملکرد واحد آموزش(مقاله علمی وزارت علوم)
حوزه های تخصصی: