آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۴

چکیده

هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین انجام بازی های خشن و میزان پرخاشگری دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی ناحیه 4 شهر تبریز بود. روش پژوهش توصیفی – تحلیلی و روش نمونه گیری در دسترس بوده و برای بررسی ارتباط بین متغیرها از آزمون کای اسکوئر استفاده شد. در این جستار پس از مرور تحقیقات انجام شده با روش خودسنجی بر روی کاربران این بازی ها، میزان علاقه ایشان به اقسام بازی ها و تاثیر بازی های ویدئویی خشن روی رفتارشان مورد بررسی قرار گرفته است. پس از انتخاب 168 آزمودنی از بین دانش آموزان ابتدایی یکی از مدارس ناحیه 4 تبریز، با استفاده از پرسشنامه خشم نواکو AI سطح پرخاشگری آزمودنی ها اندازه گیری شد. همچنین با مشاهده رفتاری میزان پرخاشگری دانش آموزان توسط معلمان مربوطه نیز ارزیابی شد. بر اساس نتایج بدست آمده 56 درصد از آزمودنی ها بازی های خشن انجام می دادند. نتیجه آزمون کای اسکوئر(P< 0.05 ) نشان دهنده همبستگی مثبت بین انجام بازی های خشن و میزان خشونت بود. نتایج این تحقیق نه تنها هشداری در مورد تأثیر بازی های خشونت آمیز بر رفتار کاربران است، بلکه تاکیدی بر لزوم توجه والدین به نوع بازی های انجام شده توسط فرزندان و نظارت سازمان های مرتبط مانند بر بازی های تولید شده برای نوجوانان است.

The relationship between violent video games and aggression in elementary school students

The purpose of this research was to investigate the relationship between playing violent games and the level of aggression of primary school boys in the 4th district of Tabriz city. The method of research was descriptive-analytical and the sampling method was available. In this research, after reviewing the studing conducted, the users level of interest to the types of games and the impact of violent video games on their behavior were investigated by using self-ssessment method. After selecting 168 subjects using the available sampling from among students in on of the schools of the 4th district of Tabriz, the aggressiveness level of the subjects was measured by using the Novaco Questionnaire. According to the results, 56% of the subjects were doing violent and war games. The result of the chi square test showed a positive correlation between playing violent games and the level of violence (P<0.05) . The results of this research not only is a warning about the impact of violent games on the behavior of users, but also is an emphasis on the parents attention on the type of games which is playing by their childrens, and the monitoring of related organizations on the games produced for teenagers.

تبلیغات