آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۵

چکیده

هدف این پژوهش، تعیین رابطه بین آموزش های الکترونیکی و مدیریت یکپارچه با نقش میانجی بهینه سازی منابع انسانی با عملکرد مدیران مدارس متوسطه شهرستان نکا می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، روش گردآوری اطلاعات میدانی و توصیفی از نوع همبستگی مبتنی بر مدل سازی معادلات ساختاری می باشد. جامعه آماری، کلیه مدیران و معاونین مدارس شهرستان نکا به تعداد 173 نفر بودند، که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای برحسب جنسیت 119نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد آموزش های الکترونیکی حسینی (1393)، مدیریت یکپارچه بالدریج (1999)، بهینه سازی منابع انسانی ظابط (1388)، عملکرد مدیران هرسی و گلداسمیت (۱۹۸۰) بود. روایی این پرسشنامه ها توسط متخصصان مورد تأیید قرار گرفت، پایایی از طریق ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید.که مقدار آن برای آموزش های الکترونیکی 88/0، مدیریت یکپارچه 95/0، بهینه سازی منابع انسانی 94/0، عملکرد مدیران 91/0 بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای Spss وPls استفاده شد. نتایج نشان داد که بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و عملکرد شغلی با نقش میانجی گری چابکی سازمانی رابطه وجود دارد.

Relationship between e-learning and integrated management with the mediating role of human resource optimization with the performance of secondary school principals city in Neka

The purpose of this study is to determine the relationship between e-learning and integrated management with the mediating role of human resource optimization with the performance of secondary school principals in Neka city. In terms of applied purpose, this research is a method of collecting field and descriptive correlational information based on structural equation modeling. The statistical population was all principals and deputies of Neka schools, 173 people, who were selected as a sample using Krejcie and Morgan table and stratified random sampling method by gender. Data collection tools were standard questionnaires of Hosseini e-learning (2014), integrated management of Baldrige (1999), optimization of human resources of Zabat (2009), performance of Hersi and Goldsmith managers (1980). The validity of these questionnaires was confirmed by experts, the reliability was calculated through Cronbach's alpha coefficient. The value was 0.88 for e-learning, 0.95 for integrated management, 0.94 for human resource optimization, and 0.91 for managers' performance. Spss and Pls software were used to analyze the data. The results showed that there is a relationship between information and communication technology and job performance with the mediating role of organizational agility. There is a relationship between information and communication technology and the job performance of professors.

تبلیغات