کلید واژه ها: نوآوری مراکز آموزشی ابعاد نوآوری معلمان

حوزه های تخصصی:
شماره صفحات: ۹۳ - ۱۱۱
دریافت مقاله   تعداد دانلود  :  ۶۶

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۵

چکیده

امروزه از سازمانی هایی که اهمیت و نقش زیادی در زندگی انسان دارند، سازمان های آموزشی و به ویژه سازمان آموزش و پرورش است. نیاز به افراد نوآور در چنین سازمان هایی اهمیتی دوچندان دارد، چرا که این مراکز نقش بسیار مهمی را از لحاظ تعلیم و تربیت نیروی انسانی برای دیگر سازمان ها و ادارات بر عهده دارند. مدیریت و رهبری مدارس می توانند نقش مهمی در ایجاد و تغییر نوآوری در معلمان داشته باشند. رهبری آموزشی در بهبود بروندادهای آموزشگاهی نقش کلیدی بازی می کند. بنابراین مدیران مدارس نیازمند ابزاری هستند که با ژرف نگری مسیر آینده مدرسه را مشخص سازند و انگیزه ایجاد تحول و نوآوری را در معلمان به وجود آورند. از اینرو در تحقیق حاضر، به لحاظ اهمیت نقش نوآوری در سازمانها، به تعاریف مختلف نوآوری، مؤلفه های اصلی نوآوری و ابعاد آن پرداخته است. و در ادامه عوامل مؤثر بر شکل گیری نوآوری را مورد بررسی قرار می دهد.

تبلیغات