آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۵

چکیده

این مطالعه با هدف بررسی تاثیر بازی های آرکید مبتنی بر تلفن همراه بر هماهنگی چشم- دست دانش آموزان پایه اول ابتدایی انجام شده است. در این مطالعه از روش تحقیق نیمه تجربی با استفاده از طرح پیش آزمون – پس آزمون همراه با گروه کنترل استفاده شد. شرکت کنندگان شامل 48 دانش آموز اول ابتدایی دو مدرسه شهرستان کرمانشاه بودند که به صورت در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش(24نفر) و کنترل(24نفر) قرار گرفتند. دانش آموزان گروه آزمایش به مدت 6 هفته، و هر هفته سه جلسه ی 45 دقیقهای به انجام سه بازی سبک آرکید پرداختند، درحالیکه در گروه کنترل هیچگونه بازی موبایلی را تجربه نکردند . ابزار جمع آوری اطلاعات ، آزمون های فراستیگ و لینکن ازورتسکی بود که به ترتیب هماهنگی دست و چشم را اندازه می گیرند.. برای تحلیل داده ها از روش تحلیل واریانس برای اندازه گیری های مکرر استفاده شد. نتایج مطالعه نشان داد که بازی های آرکید مبتنی بر تلفن همراه بر روی هماهنگی چشم- دست دانش آموزان ابتدایی تأثیر معنی داری دارد )0.003>(P.استفاده از بازی های آرکید می تواند در فعالیتهای آموزشی جهت بهبود هماهنگی چشم-دست دانش آموزان در مقطع ابتدایی مورد استفاده قرار گیرد.

The Effect of Mobile-Based Arcade Games on Eye and Hand Coordination in Elementary Students

The purpose of this study was to investigate the effect of mobile-based arcade games on the coordination of the eyes and hands of the first-grade students of the elementary school. The study is based on quasi-experimental method, using a pretest-posttest design with a control group. Participants in this study were 48 female and male first-grade students of two elementary schools located in the Kermanshah in the academic year of 2019-2020, who were selected as convenience sampling method and randomly assigned into two groups of treatment (24 students) and control (24 students) in each school. The students of the treatment group played three kinds of arcade games for 6 weeks, including three 45-minute sessions in each week. For data gathering Frostig tests and Lincoln Oseretsky which respectively measure coordination of the eyes and hands were applied. For data analysis, repeated measure ANOVA was used. The results of the study show that cell phone-based arcade games have a significant effect on elementary students’ eye-hand coordination P (<0.003). The use of arcade games can be used in educational activities to improve eye-hand coordination of elementary school students.

تبلیغات