هدف بررسی نقش فن آورانه شفافیت سازمانی به منظور اعتماد سازمانی مدیران دانشگاه آزاد استان مازندران می باشد. این پژوهش کاربردی و توصیفی ازنوع همبستگی و بارویکردآمیخته باطرح اکتشافی می باشد. جامعه آماری شامل ۷۵۰ نفر از مدیران دانشگاه می باشدکه با استفاده از فرمول کوکران ونمونه گیری تصادفی طبقه ای ۲۵۴ نفرحجم نمونه برآورد شد. تحقیق در بخش کیفی مصاحبه های نیمه ساختاریافته و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته فناورانه شفافیت سازمانی با پایایی 93/0 و اعتماد سازمانی با پایایی 80/0 بود. روایی صوری و محتوایی ابزار تأیید گردید. از آزمون t، تحلیل عاملی اکتشافی، همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج تحلی ل عام لی اکتش افی متغیر فناورانه شفافیت سازمانی با دو مؤلفه درک فناوری و وجود وب سایت با واریانس عامل 13/38 و 35/41 تأیید گردید. مق ادیر t ابعاد اعتمادسازمانی (ثبات، وفاداری، شایستگی، یکپارچگی، گشودگی) به ترتیب از 52/5 تا 53/9 وابع اد فناورآنه شفافیت سازمانی 64/28 و 31/42(بیش از مقدار t مفروض 96/1) تخمین زده شد. ابعاد فوق بر متغیر منظور اثر مثب ت می گذارد و در سطح خطا 05/0 ارتباط مثبت و معنی داری بین مؤلفه های فناورانه شفافیت سازمانی با اعتماد سازمانی و مؤلفه های آن وجود دارد و متغیر فناورانه شفافیت سازمانی با ضریب همبستگی 98/0 با اعتماد سازمانی رابطه مستقیم، مثبت و همبستگی قوی دارد.