آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۴

چکیده

هدف از این تحقیق بررسی نقش رسانه ملی در مدیریت بحران و حفظ آرامش شهروندان در منطقه 22 شهر تهران بود. در این مطالعه، از روش توصیفی از نوع زمینه یابی استفاده شد. جامعه آماری شامل شهروندان منطفه 22 تهران در سال 1396 به تعداد 129 هزار نفر بود که بر اساس روش نمونه گیری در دسترس با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق، پرسش نامه بود. پرسش نامه به کار رفته از ترکیب مدل هایی در خصوص نقش رسانه ملی در مدیریت بحران و حفظ آرامش بین شهروندان، تنظیم شد. پایایی پرسش نامه ها از طریق آزمون آلفای کرونباخ سنجیده و تأیید شد. روش تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از دو روش آماری توصیفی و استنباطی شامل آزمون کلموگروف-اسمیرنوف و آزمون دو جمله ای از طریق نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد رسانه های ملی شامل میزگردهای فرهنگی- اجتماعی، فیلم و سریال های تلویزیونی، برنامه های کودک و نوجوان و انیمیشن های تلویزیونی، اخبار و برنامه های آموزشی در مدیریت بحران و حفظ آرامش شهروندان نقش داشته اند.

تبلیغات