پژوهش های ارتباطی

پژوهش های ارتباطی

پژوهش های ارتباطی 1375شماره 9 و 10

مقالات

۱.

سخن سر دبیر

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۰۶۸
تردید درجهان کنونی ، رسانه های همگانی مهمترین عوامل فرهنگ ساز به حساب می آیند . زیرا نه تنها منتقل کننده فرهنگ هستندبلکه محتوای آنرا نیز انتخاب می کنند و به تعبیری سرچشمه آن هستند.
۲.

رادیو ، تلویزیون و توسعه ملی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۸۱۰
"کی از جلوه های فراگیر جامعه صنعتی غرب ، رادیو تلویزیون است که اکنون حتی در خانه های دور افتاده ترین اجتماعات نیز جای خود را باز کرده است. "
۳.

چگونه توده مخاطبان شکل می گیرد

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۹۸۸
هیچ رسانه جدیدی توده مخاطبان خود را به وجود نمی آورد ، بلکه با جذب بخشهایی از مخاطبان موجود و جذب افرادی که پیش از این گرایش به این زمینه نداشته اندمخاطبان خود را افزایش می دهد.
۷.

ارتباط راه دور و تکنولوژی های جدید اطلاعاتی در هند

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۰۶۶
کشور هند به جمع آن دسته از کشورهای ثروتمند صنعتی پیوسته است که برای ارتباطات از راه دور وتکنولوژی های جدید اطلاعاتی اولویت اول قائل شده اند.
۸.

تحقیقات ، کودک و تلویزیون

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۸۸۰
تماشای تلویژیون برای کودکان در مقایسه با بودن در خانواده ، کودکستان ، آمادگی و یا دوستان ، در زندگی روزانه اهمیت کمتری ندارد.
۹.

کودکان و نوجوانان و گذران اوقات فراغت

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۹۴۷
فریح در برابر آدمی دنیاهایی تازه ، چه واقعی و چه خیالی ، می گشاید واز طریق آن می توان خستگی روزانه ناشی از یک رشته وظایف محدود وتکراری را به در کرد.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۰۵