پژوهش های ارتباطی

پژوهش های ارتباطی

پژوهش های ارتباطی 1374شماره 6

مقالات

۱.

سخن سردبیر

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۶۸۱
در ابتدا نظر اندیشمندان ارتباطی این بود که رسانه ها توان آنرا دارند تا با به عهده گرفتن سهمی مهم در آموزشهای رسمی وغیر رسمی تغییرات عظیم و گسترده ای در شیوه تفکر و نگرش جامعه نسبت به پدیده های مختلف ایجاد کنند.
۲.

توان آموزشی رادیو و تلویزیون میزگرد مجله پژوهش و سنجش

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۶۵۶
همواره عقیده بر این بود است که تلویزیون آموزشی می تواند به انتقال اطلاعات ، تقویت یادگیری و کاربست مهارتهای خاص به منظور فرایند یادگیری کمک کند.
۳.

تئوریهای جهان بینی و مسئله ارتباطات

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۰۱۲
تئوری یک کلمه سحر آمیز نیست و تئوری گرایی ، به معنای تصمیمی سرسختانه به منظور سامان دادن به هر چیز و تبیین آن در یک نظام واحد است که می تواند افراد را به شیوه های تفکر بسیارخشک و مضحک رهنمون شود.
۴.

اختلال فرهنگی و زمینه های ایجاد آن

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۸۳۸
از دیدگاه جامعه شناسی ، خصوصا مباحث مطرح در بحث فرهنگ شناسی و جامعه شناسی فرهنگ بحث از فرهنگ با آنچه سیاستمداران مطرح کرده اند متفاوت است
۵.

تغییر نگرش از طریق رسانه : فرایندی سه مرحله ای

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۵۵۷
انسان موجودی است اجتماعی که در اجتماع زندگی می کند ، با اجتماع حرکت می کند و با اجتماع به رشد و بالندگی می رسد.
۶.

تکولوژی های نوین ارتباطی و انسان معاصر

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۱۰۳
در عصری زندگی می کنیم که مخاطبان وسایل ارتباطی و فضای ارتباطی یا پیرامون ارتباطی آنها ، تغییر کرده است.این تغییر ناشی از تحولاتی است که در سرزمینهای دور ودر فرهنگهای دیگر شکل گرفته لیکن اکنون امواج آن به جامعه ما نیز وارد شده است
۷.

اتصال ایران به شبکه های اطلاعاتی جهانی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۹۰۲
"امروزه ضرورت و اهمیت استفاده از شبکه های علمی وتحقیقاتی جهانی برای بسیاری ازدانش پژوهان در اکثر رشته ها قطعی وروشن است. "
۸.

قدرت رسانه در مفهوم سنتی و جدید

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۰۵۱
آنچنان که مطالعات ارتباط شناسی در سه دهه اخیر روشن و تبیین کرده است ارتباطات رسانه ای را به دشواری می توان فارغ از بنیادهای فرهنگی و اجتماعی جوامع به مطالعه و تحقیق در آورد.
۹.

وسایل ارتباطی و تجربیات سیاسی

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۱۷۹
روزنامه ها ، رادیو ، تلویزیون ، مجلات وسایر وسایل ارتباطی به انتقال انواع پیامهایی می پردازند که بر جهت گیریهایسیاسی تاثیر می گذارند.
۱۰.

کانالهای ارتباطی وتقویت ایستارها

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۱۵۵
رهنگ ورسانه واژه هاییی هستند کهاز لحاظ کاربردی مرتبط و از بعد مفهومی از یکدیگر مستقل هستند. آنچه از این دو واژه به ذهن متبادر می شود ، افکار عمومی است و آنچه این مقالهدر پی تحقق آن است نقش وکانالهای ارتباطی در تقویت ایستارها و نگرشها و تاحدی ابداع آنها در افکار عمومی مردم است.
۱۲.

رابطه کودکان و تلویزیون مقوله ای همیشه قابل بررسی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۸۰۱
اولویتهای والدین در تماشای تلویزیون همچنین عادات و جهت گیریهای آنها نسبت به تلویزیون ، در نحوه تماشای کودکانچه به تنهائی و چه همراه والدین اثر می گذارد
۱۳.

رسانه ها ابزاری با توانهای آموزشی متفاوت

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۹۶۵
اصطلاحا واژه رسانه ها به گروهی از ابزار ارتباطی اطلاق می شود که اطلاعات را به مخاطبان بسیاری می رسانند و بنا بر این آنها را رسانه های جمعی می نامند.
۱۴.

ژاپن در راه ساخت برنامه های فراملی

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۷۴۹
جریان بین المللی وفراملی برنامه های تلویزیونی ، موضوع برخی از مطالعات دو دهه گذشته بوده است. رشد سخت افزار تکنولوژی ارتباطی با توسعه تولید و توزیع نرم افزار برنامه همگانی گردیده و به همان نسبت تحقیق در این زمینه را سرعت بخشیده است.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۰۵