هدف پژوهش، تدوین الگوی ساختاری تأثیر کیفیت اطلاع رسانی بر انگیزه دانشجویان در مشارکت به فعالیت های ورزشی: نقش میانجی محدودیت ها در دانشجویان دختر و پسر ورزشکار دانشگاه علامه طباطبائی تهران بود. روش پژوهش از نوع توصیفی همبستگی و جامعه آماری پژوهش، کلیه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه بودند که در سال تحصیلی 1395-1394 در جشنواره ورزشی دانشگاه مشارکت داشتند (650=N). تعداد نمونه آماری پژوهش با استفاده از جدول مورگان برای پسران 196 نفر و برای دختران 148 نفر بود. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ایک سو (2010) بود. روایی آن توسط متخصصان مدیریت ورزشی تأیید شد و پایایی آن 89 درصد به دست آمد. داده ها جهت مدل یابی به روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار آموس[1] نسخه 24 تحلیل شدند. نتایج پژوهش تأییدکننده روابط ساختاری مفروض بود؛ به طوری که کیفیت اطلاع رسانی به طور مستقیم (25/0) و هم به طور غیرمستقیم از طریق میانجی محدودیت (09/0-) بر انگیزه تأثیر داشت. متغیر محدودیت به طور مستقیم بر انگیزه های دانشجویان تأثیر معنادار و معکوس داشت (76/0-). بنابراین نتایج مدل ساختاری بیان کننده آن است که با افزایش اطلاع رسانی و کاهش محدودیت ها، انگیزه شرکت در مسابقات ورزشی در بین دانشجویان دختر و پسر بیشتر می شود. [1]. AMOS