آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۴

چکیده

نحوه شکل دهی اداراکات گردشگران یا مدیریت ادراکات به جهت ایجاد مزیت رقابتی و توسعه رقابت پذیری برای آژانس های مسافرتی، اهمیت زیادی دارد. الگو جامعی در خصوص مدیریت ادراکات گردشگران تاکنون ارائه نشده و هدف این تحقیق استخراج الگوی مدیریت ادراکات گردشگران بوده است. در این تحقیق از روش کیفی – کیفی استفاده شده، بدین ترتیب که در روش کیفی اول بر اساس روش فراترکیب از ادبیات و پیشینه تحقیق، کدهای باز، محوری و انتخابی استخراج شده و سپس در روش کیفی دوم بر اساس روش تحلیل مضمون به کمک مصاحبه های انجام شده، بازنگری کدهای استخراجی در جهت بومی سازی و استفاده کاربردی، انجام شده است. به منظور اعتبارسنجی و بررسی پایایی هر دو روش کیفی-کیفی، از پایایی بین دو کدگذار استفاده شده است. الگوی نهایی مدیریت ادراکات گردشگران بصورت پیشایندها، روش های مدیریت ادراکات , پسایندها، استخراج شده است. دست آورد اصلی این تحقیق، الگوی شبکه مضامین مدیریت ادراکات گردشگران، بوده است.

Perception Management Pattern in International Tourism (Case of Study: Iranian Tourists in Türkiye)

The way of shaping tourist agencies or managing perceptions is very important for creating competitive advantage and developing competitiveness for travel agencies. Various factors have played a role in the formation of tourists' Perceptions, which have been discussed in this article and previous studies, but a comprehensive Pattern regarding the management of tourists' perceptions has not been presented so far, and the purpose of this research was to extract the Pattern of tourists' perceptions management. In this research, qualitative-qualitative method was used, that is, meta-synthesis method for literature and background analysis, and then open, axial and selective codes were extracted from thematic analysis method with the help of conducted interviews. In the end, the final Pattern has been extracted as a network of themes of antecedents, perception management methods and consequences.

تبلیغات