آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۵

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان هم تألیفی نویسندگان دانشگاه تهران در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بین سال های 1381 تا 1390 می باشد. پژوهش حاضر از نوع علم سنجی و یک تحقیق کاربردی، و توصیفی غیرآزمایشی است. در این پژوهش، در انتخاب نویسندگان دانشگاه تهران و مقالات آن ها از نمونه گیری استفاده نشده، و تمامی موارد یک به یک مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر ضمن اینکه نمایی از وضعیت همکاری های علمی نویسندگان دانشگاه تهران را ارائه می دهد؛ به تعیین ضریب مشارکت نویسندگان این دانشگاه در هر یک از هشت حوزه موضوعی و تعیین نرخ رشد و درصد مشارکت نویسندگان دانشگاه تهران بر اساس مولفه نویسنده/ مؤسسه می پردازد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که با وجود افزایش سالانه تولیدات علمی دانشگاه تهران؛ نرخ رشد مقالات یک نویسنده ای در حال کاهش می باشد و نرخ رشد مقالات چند نویسنده ای افزایش می یابد و این نویدی برای افزایش مشارکت و همکاری علمی نویسندگان دانشگاه تهران در تولیدات علمی می باشد.

Investigating Co-autorship amount of Tehran University Authors in Islamic World Science Citation Center Between 2002-2011

The purpose of the present research is to investigate the Co-authorship amount of Tehran University Authors in Islamic World Science Citation Center Between 2002-2011. The present research is a scientometric, applied, descriptive and non-experimental study. In this study, no sampling is applied for selecting the authors of Tehran University, their articles and also all the cases are investigated one by one. The present research not only demonstrates scientific cooperation of Tehran University authors but also it determines collaboration of indexing of these authors in each of 8 subject fields, and growth rate of collaboration based on author/institute indicator. The result of findings of the study showed that in spite of increasing in scientific productions of Tehran University in each year, the growth rate of single author articles is decreasing while the growth rate of multiple author articles is increasing proves the collaboration enhancement and scientific cooperation among Tehran University Authors.

تبلیغات