آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۶

چکیده

هدف پژوهش حاضر، مطالعه تطبیقی آموزش کارآفرینی در کشورهای منتخب شمال و جنوب بوده است. سؤالات تحقیق با در نظرگرفتن انواع آموزش های کارآفرینی از نظر مکان (محیط کار یا محیط های آموزشی و یا به صورت ترکیبی)، از نظر ساختار (تک درس، دوره و یا اعطای مدرک رسمی دانشگاهی) و انواع آموزش دهندگان (افراد متخصص در یک رشته یا متخصصان آموزش کارآفرینی و یا به صورت ترکیبی) تدوین و بررسی شد. روش تحقیق، طرح تطبیقی بوده است. نمونه آماری پژوهش شامل چندین کشور منتخب شمال و جنوب (آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئد، هلند، مالزی، هند، استرالیا، فیلیپین و تایوان) است. داده های پژوهش از طریق اسناد و مدارک، کتب و مجلات داخلی و خارجی گردآوری شده بود. یافته ها نشان داد که آموزش کارآفرینی در کشورهای مختلف شمال و جنوب، هم در محیط های کاری و هم در محیط های آموزشی صورت می گیرد و از نظر ساختار هم به صورت تک درس، دوره و با اعطای مدرک رسمی دانشگاهی ارائه می شود و می تواند از سوی متخصصان مختلف انجام شود

A Comparative Study of Entrepreneurship Education in South & North Selected Countries

The purpose of this research was to study entrepreneurship education in south & north countries comparatively. The research questions edited considering types of entrepreneurship education in local view (work environment or educational environments or as mixed), structural view (mono lesson, course or give university formal certification), types of trainers (expert in a major or experts of entrepreneurship education or mixed). Research method was comparative design. The population of the research comprised of south and north selected countries. Sample of research was some of selected countries (American, England, Germany, French, Italy, Netherlands, Malaya, India, Australia, Filipino, Taiwan and Singapore). Research data were gathered from documents, internal & external books & journals. The findings showed that entrepreneurship education in different countries occurred both in work environment & educational environment. The structural view are presented (mono lesson, course & give university formal certification) and also can be done by different experts

تبلیغات