تأثیر به کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر خودکارآمدی عمومی دانشجویان (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر به کارگیری کارپوشه الکترونیکی بر خودکارآمدی دانشجویان انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه علامه طباطبایی که در نیمسال دوم 91-92 مشغول به تحصیل بودند تشکیل می دادند و نمونه پژوهش هم شامل دو کلاس از مقطع کارشناسی ارشد بود که به صورت در دسترس انتخاب گردیدند. تعداد دانشجویان هر کلاس 18 نفر، و کل تعداد نمونه 36 نفر می شدند که به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. درابتدای ترم از هردو گروه در شرایطی یکسان پیش آزمونی به عمل آمد و سپس گروه آزمایش به مدت یک ترم در معرض متغیر مستقل قرار گرفت و در نهایت در پایان ترم به منظور بررسی تغییرات حاصله پس آزمون روی هر دو گروه اجرا شد. برای تحلیل داده های به دست آمده از روش تحلیل کوواریانس استفاده گردید. یافته ها نشان داد که خودکارآمدی گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل به طور معنی داری افزایش یافته است.The Impact of Using E-portfolio on Students’ General Self-efficacy
The present research aimed to examine the impact of electronic portfolio on students’ general self-efficacy. The statistical population of the present research was comprised of all the students of the Education and Psychology Department of Allameh Tabatabaei University in the second semester of 2012-2013. The research sample was also comprised of two classes of master’s students who were chosen on the basis of availability. The number of each class was 18 students- totally 36 students that were divided accidentally to experimental and control groups. In the beginning of the term, both groups were given a pretest in the same circumstance. Afterwards, the experimental group was exposed to the independent variable for one term and eventually at the end of the term, in order to examine the resulting changes, both groups were given a post-test. In order to analyze the data the covariance method was used. The results showed that self-efficacy of the experimental group students increased significantly compared to that of the control group students.