آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۶

چکیده

یادگیری در چند سال گذشته کانون توجه محققان تعلیم و تربیت بوده است و پژوهش های زیادی در مورد آن به انجام رسیده که منجر به شکل گیری شیوه های متنوعی از یادگیری شده است؛ یادگیری تلفیقی یکی از این موارد است. هدف از مقاله حاضر، بررسی ابعاد، اصول و مزایای یادگیری تلفیقی به عنوان رویکردی جدید در نظام آموزشی است. این مقاله، در چهار بخش تنظیم شده است: در بخش نخست آن، مفهوم یادگیری تلفیقی، انواع، اهداف، اصول و مواد آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است؛ در بخش دوم، الگو و سناریو پیشنهادی برای یادگیری تلفیقی ارائه گردیده است، در بخش سوم، مزایا و معایب و نکات کاربردی این نوع یادگیری تشریح شده است و در بخش چهارم نتیجه تحقیقات انجام گرفته در مورد یادگیری تلفیقی ارائه شده است. 

Blended Learning: A New Approach in Educational System

The purpose of this article is to investigate the dimensions, bases and merits of blended learning as a new approach for learning. At first, we have reviewed the concept of blended learning and its types, objectives, concepts and materials. Then, we have proposed a pattern and scenario for blended learning. After that, merits and demerits and applicable tips of blended learning are explained and at the end, the results of the previous investigations surrounding blended learning have been introduced

تبلیغات