آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۹

چکیده

این پژوهش با هدف بررسی اثر بازاریابی رسانه های اجتماعی بر رفتار مصرف کنندگان محصولات ورزشی است. پژوهش حاضر در چارچوب رویکرد کیفی انجام شده است و داده های مورد نیاز از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته جمع آوری شدند. جامعه آماری 14نفر که شامل اساتید مدیریت ورزشی (8نفر)، دانشجویان دکتری مدیریت ورزشی (4نفر) و اساتید گروه بازاریابی (2نفر) بودند. نمونه گیری هدفمند و داده ها از طریق مصاحبه عمیق و باز دریافت گردید. برای قابلیت اعتماد از طریق توافق درون موضوعی استفاده شد که میزان آن 74/0 بدست آمد. پس از انجام مصاحبه و جمع آوری اطلاعات، کدهای به دست آمده در بخشهای مختلف، تجزیه و تحلیل شده و پس از انجام مراحل سه گانه کدگذاری باز، محوری و انتخابی مدل نهایی توسط محققان این مقاله به دست آمده است. در بخش علّی عوامل اجتماعی اثر گذار، عوامل فردی اثرگذار و تکنیک های تبلیغات به عنوان شرایط موثر مشخص شدند. عامل زمینه ای شرایط فضای مجازی و تاثیر بر رفتار مصرف کنندگان مشخص گردید. شرایط مداخله گر شامل بررسی رضایت مشتریان،کنترل زمان و خدمات پس از فروش،شرایط پرداخت و امنیت شبکه ها تعیین گردید. راهبرد ها شامل کیفیت محصول، اعتماد،کنترل نگرش افراد، عوامل موثر بر خرید مجدد می باشند. در نهایت پیامد این تحقیق کنترل رفتار خرید و بهبود تولید سازمان می باشد که مدل نهایی تحقیق بر اساس آن طراحی شده است.

The effect of social media marketing on the behavior of consumers of sports products using data foundation theory

The aim of this study is to investigate the effect of sports product sharing in cyberspace on consumer buying behavior. The present study was conducted in the framework of a qualitative approach and the required data were collected through semi-structured interviews. The statistical population was 14 people, including professors of sports management (8 people), doctoral students of sports management (4 people) and professors of marketing group (2 people). Targeted sampling and data were obtained through in-depth and open interviews. It was used for reliability through intra-subject agreement, which was 0.74. After conducting interviews and collecting information, the codes obtained in different sections were analyzed and after performing the three steps of open, central and selective coding of the final model, the researchers obtained this article. In the causal section, effective social factors, effective individual factors, and advertising techniques were identified as effective conditions. The underlying factor of cyberspace conditions and the impact on consumer behavior was identified. Interventional conditions, including customer satisfaction assessment, time and after-sales service control, payment terms, and network security, were determined. Strategies include product quality, trust, controlling people's attitudes, and factors influencing re-purchasing. Ultimately, the result of this research is to control the purchasing behavior and improve the organization's production, based on which the final research model is designed.

تبلیغات