همه گیری کووید-19 و لزوم استفاده از شبکه های مجازی اینترنتی به منظور آموزش دانش آموزان با مشکلات زیادی همراه بوده است. پژوهش حاضر با هدف نقش آموزش های مجازی در اعتیاد به اینترنت و ارتباط آن با خستگی چشمی معلمان ابتدایی در همه گیری کووید-19 انجام شد. جامعه آماری شامل معلمان ابتدایی شهر اردکان بود که با استفاده از روش داوطلبانه، 317 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. شرکت کنندگان به پرسشنامه های خستگی چشمی حبیبی و همکاران (1390) و اعتیاد به اینترنت یانگ (1996) که به صورت برخط طراحی شده بود، پاسخ دادند. 286 پرسشنامه با استفاده از روش همبستگی پیرسون، در سطح 05/0 و بهره گیری از نرم افزار آماری SPSS نسخه 24 تحلیل شد. نتایج نشان داد که آموزش های مجازی در افزایش اعتیاد به اینترنت و خستگی چشمی در معلمان مؤثر بوده است. نتایج همچنین حاکی از این بود که بین اعتیاد به اینترنت با خستگی چشمی و ابعاد آن یعنی استرین چشمی، اختلال دید، اختلال سطح چشم و اختلال خارج چشم نیز رابطه مثبت معنی داری وجود دارد (001/0>p). بر اساس نتایج بدست آمده، آموزش های مجازی می تواند خطر ابتلا به اعتیاد به اینترنت و خستگی چشمی را در معلمان افزایش داده و صدمات چشمی زیادی را در پی داشته باشد. پیشنهاد می شود با ارائه برنامه های آموزشی از پیامدهای منفی آموزش های مجازی همه گیری کووید-19 پیشگیری شود.