آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۶

چکیده

محیط کسب وکار شرکت ها و به خصوص شرکت های غذایی در شرایط بحرانی فعلی بازار و وجود ویروس کرونا دارای ساختاری پیچیده و مشکل در اندازه گیری شده است. در اقتصاد هر کشوری محیط کسب وکار بسیار مهم است زیرا بر رشد اقتصاد اثرگذار است. هدف اصلی این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر بر محیط کسب وکار شرکت های غذایی بورسی می باشد. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی-توسعه ای(اکتشافی) است که در سال 1400 در شرکت های غذایی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام شد. برای انجام تحقیق در روش دلفی و دلفی فازی 20 نفر از خبرگان انتخاب شدند. در این تحقیق دو سؤال اصلی تنظیم شد. بعد از تکمیل تحقیق و محاسبات ریاضیاتی دلفی فازی هفده عامل مؤثر بر محیط کسب وکار شرکت های غذایی بورسی در شرایط کرونا مشخص شدند. مشتری مداری مجازی مهم ترین عامل بود.

تبلیغات