آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۶

چکیده

ایجاد شرایط و بسترهای لازم در جهت ارتقای کیفی و کمی عملکرد بانک ها در فضای رقابتی سالم می تواند نقش قابل توجهی بر رشد و توسعه ی اقتصادی کشور داشته باشد. بانک ها به عنوان مهم ترین نهاد بازار پولی نیازمند راهکارهایی جهت بهبود جایگاه رقابتی سازمان به صورت مستمر و افزایش کیفیت و اثربخشی تصمیمات مدیریت سازمان هستند. یکی از راهکارهایی که می تواند سازمان ها، به خصوص بانک ها را در اثربخشی عملکردشان در راستای فضای رقابتی با سایر رقبا یاری رساند، استفاده از روش کارت امتیازی متوازن است. کارت امتیازی متوازن، امروزه به عنوان یکی از سیستم های نوین سنجش عملکرد محسوب می شود، که از طریق توازن یا تعادل بین اهداف مالی غیر مالی، اهداف کوتاه مدت بلندمدت و اهداف داخلی خارجی ارتباط برقرار می کند. هدف از این روش، ایجاد دیدی جامع برای مدیران جهت تمرکز بر نواحی پیش برنده ی راهبرد یک سازمان است. کارت امتیازی متوازن، چهارچوبی شامل یک رده ی مالی و غیر مالی است، معیارهایی که برای کمک به سازمان جهت به کارگیری عوامل کلیدی موفقیت در چشم انداز راهبردی آن دارند. لذا، این مقاله با هدف تبیین نقش مهم روش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی اصولی عملکرد بانک ها و کارکردهای مختلف آن در حوزه ی صنعت بانکداری نوشته شده است.

تبلیغات