آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۶

چکیده

بر اساس تغییرات جهانی مربوط به جنبه های اجتماعی، اقتصادی، و سیاسی، سازمان مجبور است که برای بقا و توسعه قدرت سازمان، خودش را با این ساختار، و مدیریت در شکل های گوناگون وفق دهد. مدیریت فرهنگ سازمانی، فرایندی است که بطور مداوم به شناسایی فرهنگ موجود و فرهنگ مطلوب در سازمان پرداخته و به منظور تغییر فرهنگ موجود و توسعه ارزش ها و الگوهای رفتاری مطلوب اقدام می کند. مطالعات انجام شده نشان می دهد که در شناسایی فرهنگ سازمانی باید به ارزش های فرهنگی حاکم بر سازمان توجه داشت، زیرا اندازه گیری فرهنگ، یعنی اعتقادات، کاری بسیار مشکل است. در این مطالعه ابتدا به شناسایی ویژگی فرهنگ سازمانی در سازمان های موفق و ناموفق پرداخته شده، سپس فرهنگ سازمانی در سازمان های آموزشی مورد بررسی قرار می گیرد.

تبلیغات