کارایی هریک از مجموعههای خبری تلویزیونی، مدیون افراد آگاه و زبدهای است که با تلاش و دانش خود،خبر را با جذابیت بیشتر و کیفیت بهتری در اختیار مخاطبان و تماشاگران تلویزیون قرار میدهند.
ازجمله دانشهای فنی و هنری مؤثر دراین مجموعه، طراحی گرافیک است؛ گرافیک متحرکی که زیباییها و جذابیتهای خبر را به طرح و تصویر میکشد.
طراحی کپشن، طراحی Arm Station خبر، طراحی شیوه نمایش خلاصه اخبار و طراحی سرفصلهای خبری، زیرنویسها و فقط بخشی از وظایف طرح گرافیک تلویزیونی، را تشکیل میدهد. گاه در پخش خبر، علاوه بر تصاویر متحرک، به طرحها و تصاویر ثابتی نیاز داریم که تهیه آنها برعهده طراح گرافیک است. Arm Station خبر که در ابتدای اخبار هرشبکه تلویزیونی پخش میشود و با فضاسازی مناسب، آغاز خبر را اعلام میکند، در تهییج بیننده تاثیر بسیاری دارد.
نحوه ارائه خلاصه خبرها، طراحی سرفصلهای خبری و به گونهای که برای تماشاگر تلویزیون گیرایی و جذابیت داشته باشند، نیازمند ایدهیابی طراحان گرافیک تلویزیونی است. اما متاسفانه در شبکههای تلویزیونی کشور، هنوز این مقوله، جایگاه واقعی خود را نیافته است.