آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۸

چکیده

هدف پژوهش حاضر طراحی مدل تاثیرگذاری فناوری اطلاعات در آموزش کسب وکارهای کوچک و متوسط کارآفرینانه با تاکید بر چابکی سازمانها در ایران است . .روش تحقیق براساس نظریه برخاسته از داده بوده و جامعه آماری این پژوهش در بخش کیفی، مدیران و روسا و اساتید دانشگاهی به عنوان خبرگان در تحقیق معرفی می شوند، که با استفاده از پرسشنامه نیمه ساختار یافته و مصاحبه عمیق با خبرگان مدل مورد بررسی و پس از اصلاح مدل اولیه (کشف متغییرهای جدید، اصلاح متغیرهای مدل اولیه) مدل نهایی با استفاده از نرم افزار MAXQDA بدست آمد. و در بخش کمّی، مدیران و کارمندان کسب وکارهای کوچک و متوسط کارآفرینانه در استان فارس در نظر گرفته شده است. روش نمونه گیری در این پژوهش ازنوع گلوله برفی می باشد. یافته ها نشان داد که متغیرهای اصلی مدل فناوری اطلاعات به منظور بهبود آموزش ،کیفیت مدیریت فناوری،همترازی کسب وکار، عملکرد نو آورانه، فرصت گرایی ،یکپارچگی فناوری ،زیرساخت وارزش آفرینی بوده است.

Designing an impact model for information technology in training entrepreneurial businesses with emphasis on organizational agility in Iran .

The purpose of this study is to design an effective IT model in training small and medium entrepreneurial businesses with emphasis on the agility of organizations in Iran. The research method is based on the theory derived from data and the statistical population of this research in the qualitative section, managers and heads and university professors are introduced as experts in the research, which uses a semi-structured questionnaire and in-depth interviews with experts. From the initial model modification (discovery of new variables, modification of the original model variables) the final model was obtained using MAXQDA software. And in the quantitative part, managers and employees of small and medium entrepreneurial businesses in Fars province are considered. The sampling method in this study is snowball. Findings showed that the main variables of information technology model to improve education were the quality of technology management, business alignment, innovative performance, opportunism, technology integration, infrastructure and value creation.

تبلیغات