آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۳

چکیده

هدف از اجرای این پژوهش ارائه الگویی برای آموزش توسعه بازار کودکان با رویکرد بازارگرایی در ایران بوده است. که از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پژوهش، از نوع کیفی، مبتنی بر نظریه پردازی داده بنیاد بوده است. مصاحبه های عمیقی با 18 نمونه ، متشکل از خبرگان علمی حوزه های بازاریابی و خبرگان عملی، مدیران حوزه های بازارکودک صورت گرفت. نمونه گیری براساس روش گلوله برفی و جمع آوری داده ها تا مرز اشباع نظری ادامه یافت. همچنین تجزیه و تحلیل داده های پژوهش، همزمان با توجه به داده های به دست آمده از بخش مصاحبه، با کمک سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام پذیرفت. یافته های پژوهش نشان داد: آموزش کودک در خانواده و اجتماع و همچنین آموزش پرسنل و مدیران فعال در عرصه بازارکودک به عنوان شرایط زمینه ای در بازار کودکان موثر است. که در بعد اقتصادی سبب افزایش درآمد، رونق فضای کسب و کار و توسعه بازار کودک و در بعد اجتماعی سبب افزایش رضایت و ایجاد تصویر مطلوب، به عنوان پیامدهای این بازار می گردد. در نتیجه این پژوهش با به کارگیری روش داده بنیاد، یکی از مطالعات اولیه درباره بازار کودکان است. الگوی ارائه شده در این پژوهش می تواند به عنوان مبنایی برای توسعه آموزش بازار کودکان استفاده شود.

Provide a pattern for teaching the development of the children's market in Iran

The purpose of this study was to Provide a pattern for teaching the development of the children's market in Iran with a market-oriented approach in Iran. The research is applied in terms of purpose and method is qualitative, based on Grounded theory, which led to theorizing .Data collection was based on the design of a researcher-made interviews, which was validated by seven marketing professors in three rounds.In-depth interviews were conducted with 18 samples. Experts included scientific experts in the field of marketing and practical experts in the field of children's market Snowball sampling method and data collection continued to the point of theoretical saturation. Also, research data analysis was performed simultaneously with the interview. Then, three steps of open coding, axial coding and selective coding were performed.Research findings showed: The education of the child in the family and the community, as well as the training of personnel and managers active in the field of children's market are effective as ground conditions in the children's market. In the economic dimension, it increases income, boosts the business environment and develops the child market And In the social dimension, it increases satisfaction and creates a favorable image, as a consequence of this market. As a result of this research, using the foundation data method, it is one of the first studies on the children's market. The model presented in this research can be used as a basis for the development of children's market education.

تبلیغات