آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۴

چکیده

در سال های اخیر فعالیت کسب وکارهای اشتراکی در زمینه ارائه خدمات تاکسی اینترنتی موفقیت آمیز بوده است، اعتماد خانواده های ایرانی به سیستم تاکسی اینترنتی سبب رونق و تنوع خدمات این کسب و کار شده است، رفتارهای غیر اخلاقی بعضی رانندگان، نگرانی هایی بر ای مسافران ایجاد کرده است. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر رفتارهای غیر اخلاقی و توهین آمیز تاکسی های اینترنتی و رسوایی ناشی از آن بر محبوبیت برند تاکسی اینترنتی است. برای بررسی موضوع از پرسشنامه محقق ساخته با ضریب آلفای 0/83  و سپس بین ۳۸۴ نفر از مسافران تاکسی اینترنتی تهران بصورت کاملا تصادفی توزیع و جمع آوری گردید. نتایج تحقیق حاصل از تحلیل عاملی تاییدی در نرم افزار SPSS AMOS نشان می دهد رفتارهای غیر منصفانه بر محبوبیت برند تاکسی اینترنتی تاثیر منفی دارد. رضایت، وابستگی و تبلیغات کلامی مصرف کنندگان خدمات تاکسی اینترنتی بر محبوبیت برند تاکسی اینترنتی تأثیر می گذارد. "پذیرش رفتارهای غیر اخلاقی و توهین آمیز"بر رابطه وابستگی مصرف کنندگان به خدمات تاکسی های اینترنتی و محبوبیت برند نقش میانجی گری دارد

تبلیغات