هدف این پژوهش بررسی تأثیر اخلاق حرفهای بر فرهنگ سازمانی مدرّسان حسابداری است. اخلاق موضوع مهمی است که وجود آن در تمام حرفهها و مشاغل ضروری است. فرهنگ سازمانی نیز یکی از عوامل مهم در پیشرفت یا شکست سازمانهاست. از آنجا که اخلاق حرفهای نتیجۀ فرهنگ سازمانی اعضای سازمان است، در این پژوهش تأثیر اخلاق حرفهای بر فرهنگ سازمانی بررسی شد. مطالعۀ پیشرو از نوع پیمایشی-کاربردی است. دادههای پژوهش با توزیع پرسشنامه و نمونهگیری تصادفی، به شیوۀ مجازی و حضوری، از 99مدرّس دانشگاهی در رشتۀ حسابداری گردآوری شد. برای تحلیل نتایج در قالب یک فرضیۀ اصلی و شش فرضیۀ فرعی، آزمون رگرسیون خطی با استفاده از نرمافزار SPSS (نسخۀ 22) انجام شد. یافتهها نشان داد اخلاق حرفهای بر فرهنگ سازمانی اثرگذار است. همچنین آشکار ساخت، عوامل نتیجهگرایی، مردمگرایی و گروهگرایی از اخلاق حرفهای تأثیر میگیرند؛ اما عوامل نوآوری، خطرپذیری و ثبات، از اخلاق حرفهای تأثیر نمیپذیرند. درنتیجه، برای افزایش سطح فرهنگ و کارایی سازمانی، توجه به اخلاق حرفهای ضروری است.