آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۹

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بکارگیری مدل تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی می باشد. این پژوهش از نظر هدف، در دسته پژوهش های کاربردی و بر اساس نحوه جمع آوری داده ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش عبارتند از کلیه مدیران مراکز بهداشتی استان اصفهان که در سال 1401 به خدمت اشتغال داشته و تعداد آنها 249 نفر بود، که تعداد 150 نفر به عنوان نمونه تحقیق، به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند.۰در این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که روایی و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت. برای تحلیل داده های گردآوری شده از آزمون های کولموگروف- اسمیرنف، به منظور نرمال بودن داده ها و همچنین تحلیل عاملی تاییدی و روش معادلات ساختاری از نرم افزار (AMOS24) استفاده شد. یافته ها نشان داد که در بین مولفه های مورد مطالعه به ترتیب: راهکارها با ضریب مسیر(80/۰)، اثربخشی(84/۰)، بسترهای حاکم(92/۰)، موانع با ضریب مسیر (94/۰) و مولفه های موثر(97/۰) بیشترین تاثیر را در مدل تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی دارند. مدل حاصل از این پژوهش می تواند راه گشای دست اندرکاران و برنامه ریزان بخش بهداشت و درمان جهت برنامه ریزی به منظور اثر بخش بودن کمپین های تبلیغات پوستری در حوزه بهداشت عمومی و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه و نیز ایجاد فرصت های نوآورانه جهت افزایش بهره وری در این حوزه می باشد

Investigating the effective elements and components of the poster advertising model in the field of public health

The purpose of this research is to investigate the effect of using the poster advertising model in the field of public health. In terms of purpose, this research is descriptive-survey in the category of applied research and based on the method of data collection. The statistical population of this research includes all managers of health centers in Isfahan province who were employed in 1401 and their number was 249 people, of which 150 people were selected as the research sample by stratified random sampling method. A researcher-made questionnaire was used whose validity and reliability were confirmed. To analyze the collected data, Kolmogorov-Smirnov tests were used for the normality of the data, as well as confirmatory factor analysis and structural equation method using the software (AMOS24).The findings showed that among the studied components, respectively: solutions with path coefficient (0.80), effectiveness (0.84), ruling platforms (0.92), obstacles with path coefficient (0.94) and effective components (0.97) are most effective in the poster advertising model in the field of public health. The model obtained from this research can open the way for practitioners and planners of the health and treatment sector to plan for the effectiveness of poster advertising campaigns in the field of public health and to improve the level of public health and health, as well as to create innovative opportunities to increase productivity in this field.

تبلیغات