رابطه ی شهرت سازمانی با وفاداری الکترونیک با میانجیگری رضایت و مدیریت تجربه مشتری از خرید الکترونیک در فروشگاه های اینترنتی لوازم ورزشی (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
این تحقیق با هدف بررسی رابطه علی شهرت سازمانی بر وفاداری الکترونیکی با نقش میانجی رضایت و مدیریت تجربه مشتری از خرید الکترونیکی در فروشگاه های اینترنتی لوازم ورزشی انجام شد. جامعه آماری شامل مشتریانی است که تجربه خرید لوازم یا دریافت خدمات از فروشگاه های ورزشی اینترنتی را داشته اند. اطلاعات مدنظر از تعداد 492 نفر و از طریق ابزارهای گردآوری داد ه ها شامل پرسشنامه شهرت سازمانی از پرسشنامه لوما – آهو (2008) و پرسشنامه رضایت الکترونیک بر اساس مدل لی و تورین (2001) و پرسشنامه مدیریت تجربه مشتری از خرید الکترونیکی به صورت محقق ساخته و پرسشنامه وفاداری الکترونیکی توسط دورموس و همکاران (2013) استخراج گردید. نتایج پژوهش با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد که همه فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار می گیرند و روابط معناداری بین شهرت سازمانی و وفاداری الکترونیک با نقش میانجی رضایت الکترونیک و مدیریت تجربه مشتری از خرید الکترونیک وجود دارد. شهرت سازمانی، رضایت الکترونیک و مدیریت تجربه مشتری از خرید الکترونیک همگی بر وفادار کردن مشتریان موثر است و رابطه مثبت مابین آن ها می تواند راهنمای مسیر جلب و جذب وفاداری مشتریان باشد.The relationship between organizational reputation and electronic loyalty with the mediation of satisfaction and customer experience management of electronic shopping in online sporting goods stores
This research was conducted with the aim of investigating the causal relationship of organizational reputation on e-loyalty with the mediating role of satisfaction and customer experience management of Sports equipment online stores. The information considered from 492 people and through data collection tools including organizational reputation questionnaire from Loma-Aho questionnaire (2008) and electronic satisfaction questionnaire based on Lee and Turin model (2001) and customer experience management questionnaire from electronic shopping as a researcher made and the electronic loyalty questionnaire was extracted by Durmus et al. (2013). The results of the research using the structural equation modeling method showed that all research hypotheses are confirmed and there are significant relationships between organizational reputation and electronic loyalty with the mediating role of electronic satisfaction and customer experience management of electronic shopping. Organizational reputation, e-satisfaction and customer experience management of e-shopping are all effective in making customers loyal And the positive relationship between them can be a guide to attract and attract customer loyalty.