آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۸

چکیده

هدف: شیوه ی زندگی مردم به سوی سبک  غیرفعال، شتابی تند گرفته و پیامدهایی از جمله چاقی، اضافه وزن و غیره را در پی دارد. حمل و نقل فعال که شامل دوچرخه سواری و پیاده روی است، روشی مناسب برای جدایی از این نوع سبک زندگی است؛ بنابراین هدف پژوهش حاضر، ارائه الگوی مدیریت عملکرد توسعه دوچرخه سواری بانوان  با رویکرد ساختاری تفسیری است.   روش : در این تحقیق کاربردی، داده ها به صورت میدانی و به شیوه آمیخته (کیفی و کمی) جمع آوری شد. جامعه آماری در بخش کیفی 18 نفر از خبرگان و در بخش کمّی، مدیران فدراسیون در بخش بانوان، مدیران باشگاه های سطح اول دوچرخه سواری و نواب رئیس های بانوان هیأت های دوچرخه سواری استان ها، برابر با 74 نفر بودند. به دلیل محدود بودن اعضا، جامعه با نمونه برابر شد. ابزار تحقیق در بخش اول، پرسشنامه محقق ساخته، شامل 35 شاخص مدیریت عملکرد فدراسیون دوچرخه سواری و در بخش دوم، پرسشنامه خودتعاملی ساختاری بود. روایی پرسشنامه توسط 10 نفر از اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه و پایایی آن، با آزمون آلفای کرونباخ  تأیید شد (88/0=α)؛  جهت ساختاردهی مؤلفه های مدیریت عملکرد دوچرخه سواری بانوان از تکنیک مدلسازی ساختاری تفسیری استفاده شد. یافته ها: مدیریت عملکرد فدراسیون در توسعه دوچرخه سواری بانوان، دارای 9 مؤلفه و 35 شاخص است و مؤلفه ها در شش سطح، ساختاردهی شدند. مؤلفه های منابع مالی و نظام رشد آفرین و انگیزشی در سطح زیربنایی و فرایندهای اجرایی در سطح اول مدل قرار گرفتند. ساز وکارهای تشویقی، توسعه ظرفیت های یادگیری و بازاریابی، درآمدزایی و جذب حامیان مالی، ایجاد و یا تقویت دیگر مؤلفه های مدیریت عملکرد فدراسیون دوچرخه سواری، توسعه این رشته ورزشی در بانوان را تسهیل و به توسعه این رشته ورزشی کمک خواهد کرد.

Presenting a performance management model for the development of women's cycling with an interpretive structural approach

Purpose: The purpose of the research was to provide a performance management model for the development of women's cycling with an interpretative structural approach.Research method: This research is practical in terms of purpose, and the research data was collected in the field and in a mixed way (qualitative and quantitative). The statistical population in the qualitative section was 18 experts and in the quantitative section, there were 74 people in the women's section. Due to the limited number of members, the population was equal to the sample. The research tool in the first part was a researcher-made questionnaire, and in the second part, a structured self-interaction questionnaire. The validity of the questionnaire was confirmed by 10 sports management professors and its reliability was confirmed by Cronbach's alpha test (α = 0.88). Interpretive structural modeling technique was used to structure the components.Findings: The findings showed that the performance management of the federation in the development of women's cycling has 9 components and 35 indicators, and the components were structured in six levels. The components of financial resources and the growth-creating and motivational system were placed at the infrastructure level and executive processes at the first level of the model.Conclusion: It can be said that incentive mechanisms, development of learning and marketing capacities, income generation and attraction of financial sponsors, creation or strengthening of other management components of cycling federation's performance in the development of this sport among women will facilitate and develop This sport will help.

تبلیغات