آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۳

چکیده

مطالعه حاضر با هدف بررسی موانع استقرار مدارس هوشمند در دبیرستان های دخترانه شهر اهواز انجام گردید. در این مطالعه با بهره گیری روش شناسی آمیخته تلاش گردید فهم مناسبی از موانع به دست آید. بر همین اساس از ابزارهای جمع آوری اطلاعات یعنی مصاحبه، پرسشنامه، چک لیست ارزیابی و مشاهده مستقیم مشاهده گر استفاده گردید. در بخش کیفی بر اساس شیوه نمونه گیری هدفمند نمونه ها انتخاب شدند. در بخش کمی و کیفی 100 نفر از معلمان و 8 نفر از مدیران دبیرستان های دخترانه ناحیه یک اهواز به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. نتایج به دست آمده نشان داد: ضعف محیط یاددهی و یادگیری مبتنی بر محتوای چند رسانه ای، کمبود زیرساخت های توسعه فناوری اطلاعات، ضعف مدیریت مدرسه، مهارت معلمان در بهره گیری از اینترنت و رایانه، قوانین و مقررات مبوط به کاربست رایانه در مدارس از مهم ترین عوامل بازدارنده بودند.

A study of barriers of implementation of smart schools in in Ahwaz Girls secondary schools from the views of Teacher sand principles

The main purpose of this study is study the barriers of implementation of smart schools in Ahwaz Girls secondary schools. In order to doing this study a mixed method of research was used. Also data collected via multi methods such as questionnaire, semi-interviews, checklist and researcher observation.  The sample of the study consisted of 100 teachers and 8 principles of secondary school which randomly selected from zone 1 of Ahwaz city using a cluster sampling method. The results of the questionnaire indicated that main barriers were: weakness of teaching and learning environment, a multimedia-based learning content, low level of IT infrastructure development, school management system, weakness of teachers it skills and lack of appropriated action regarding the it.

تبلیغات